Saturday, January 16, 2010

Hello and Happy 2010

Yes........ Saya mengerti ia mungkin sudah terlalu lambat sekali bagi saya untuk mengucapkan selamata tahun baru kepada para pembaca.. Saya memoho maaf kerana tidak dapat membuat sebarang ulasan kepada blog ini diatas sebab-sebab terlalu sibuk. Maka dengan bermulanya tahun baru ini, saya harap agar saya dapat meneruskan memberi ulasan dengan lebih aktif lagi..

Selama beberapa bulan tidak memberi ulasan, saya telah menceburi satu lagi hobi yang melibatkan tembakau iaitu Cigar. Setelah membuat beberapa kajian serta bertanyakann kepada pengemar cigar sendiri, saya mendapati cigar merupakan suatu hobi yang terlalu unik serta memerlukan kemahiran dan pengalaman untuk menikmati hasil produk tembakau itu sendiri. Kawasan tempat lepak saya sekarang ialah Kamelah Tobacco House di Sunway Pyramid, Selangor, Kamelah Tobacco House di Aeon Tebrau City, Johor Bahru dan Cigar Lounge di Menara Hup Seng, Kuala Lumpur.

Saya berfikir, adakah wajar untuk saya menyertakan sekali isu-isu serta artikel mengenai Cigar di halaman blog ini? atau saya perlu membuat satu lagi blog? Saya masih lagi berfikir. walaubagaimana sekalipun, Pipe dan Cigar merupakan satu kolaberasi yang seimbang dimana disini, para perghisap pipe dan cigar lebih menitik beratkan aspek kualiti berbanding perokok. Bak kata pengasas Davidoff, "smoke less but meaningful" Zino Davidoff, merupakan satu ungkapan yang memberi banyak pengertian serta interpritasi.

No comments:

Post a Comment