Saturday, January 16, 2010

Ulasan Tembakau: Carolina Rose


Selama beberapa bulan yang lepas, saya telah mencuba pelbagai jenis tembakau, daripada jenis aromatik dan bukan aromatik. Tetapi bagi ulasan untuk artikel ini, saya ingin memberikan penekanan yang lebih khusus terhadap jenama Carolina Rose.
Tembakau ini diperbuat oleh Kohlhase, Kopp und Co. KG dan berasal daripada Denmark, berjenis 'broken flakes', gabungan beberapa jenis tembakau terbaik daripada virginia, orient, black cavendish and burley.
Pengalaman saya pada kali pertama membuat pembakaran, saya merasakan hasil pembakaran adalah monotone atau tidak ada 'irama' langsung. Perasaan saya seperti rata dan tidak ada rasa sensasi, saya lalu membuat aduan kepada sales girl yang bekerja di Kamelah Tobacco House Aeon Tebrau kerana beliau yang merekomen kepada saya bahawa Carolina Rose merupakan produk yang digemari ramai oleh para pengemar pipe di Johor Bahru dan Singapura.
Selepas pulang ke rumah, saya mencuba sekali lagi tembakau ini tetapi dengan membuat pengeringan yang rata, selepas 15 minit, saya pack kembali tembakau ini kedalam bowl Dunhill Dress dan hasilnya sungguh hebat. Carolina Rose mempunyai irama yang sepadu serta aroma room note adalah sangat menyenangkan, gabungan beberapa jenis tembakau di dalam produk ini sangat sepadan and serata.
Esoknya saya pergi semula ke Kamelah Tobacco House dan menerangkan kepada sales girl itu akan pengalaman saya, serta memohom maaf..kekekekekeke
Konklusinya.. Carolina Rose adalah produk yang bagus dan saya memberikan 4 bintang terhadap tembakau ini. Tembakau ini buleh didapati di kedai-kedai Tembakau di semenanjung Malaysia terutama sekali di Kamelah Tobacco House dengan harga Rm55 untuk 100g. Selamat mencuba

1 comment: